LAD - ISDS 201994

7/2-2008:  Det er med sorg at jeg i dag skulle sige det sidste farvel til gamle Lad.

Efter en lang række år med godt arbejde, flyttede han til Thea, hvor han tilbragte sine sidste 7 år som pensionist. Den sidste tid led han lidt af gigt i benene men der kom stadig glimt i hans øjne, hvis han kom med mig ud til fårene.

De sidste 3 dage skulle han hjælpes til at komme op at stå, og da jeg altid har haft den holdning, at hunde ikke skal holdes unødig i live med en uværdig behandling, blev beslutningen om at give ham fred taget i dag.

Jeg skylder Thea stor tak for at have taget sig af ham gennem årene. Han vil være savnet af os begge.

Født d. 18/5-1992

LAD var min første hund og vil for altid blive husket som noget meget speciel. Det var med ham ved min side at jeg startede min hyrdehundekariere og han har tålmodigt stået ud med mine fejl og mistag som begynderhyrde.

Han var både klog og stærk, og kunne flytte både får og kvæg.

after Ben ISDS 178302 (Palle Q. Petersen)

and Jess ISDS 195063 (Palle Q. Petersen)

Han var søn efter Palle Quist Petersens BEN (som var importeret fra England)og Palle Quist Petersens JESS, som var efter Kaj Lawsens LYNN og Per Berg Jacobsens GLEN.

Jeg skylder Palle stor tak for al den træning og læring, jeg  gennem over et år fik hos ham

Lad deltog fra 1995 i klasse 3 trials, og opnåede sit bedste resultat da han blev Nr. 7 ved Continental Championship 1996 på Kongenshus hede.

Han var kontinuerlig med på det danske europamesterskabshold i 7 år fra 1996 til 2002. Han opnåede en andenplads ved de danske mesterskaber Sep. 1999 - lige efter min (nu også addøde NELL, og året efter gentog han samme placering.

Address:

Tofthøj Møllevej 55, Givskudlund,